neděle 27. listopadu 2016

Repase cigaretové špičky Dunhill

Dostala se mi od kolegy z klubu do ruky na opravu zlomená cigaretová špička zn. Dunhill.



Kolega pravil, ať tam udělám čep a slepím to dohromady a hotovo. Koukal jsem na to a přemýšlel, proč tam ten závit a taková divná dutina je, až mi to docvaklo. To je přece komora na filtr. Chvíli jsem měřil a zjistil jsem že by to šlo předělat na závit M11x1. Původní závit byl určitě Whitworth v palcových mírách. Takovýto rozměr zrovna teda doma nemám, ale myslím, že to nevadí. Tak jsem se rozhodl, že to zkusím. Slepit to dohromady na čep, kdyby se to nepovedlo, můžu přece vždycky. Vysoustružil jsem z briaru vložku a vyřízl na ní závit M11x1. Největší obavu jsem měl právě z řezání závitu, jestli závit nebude hodně potrhaný a bude tudíž vůbec použitelný. Překvapivě to šlo perfektně. Aby to bylo dotaženo úplně, tak vnitřek je vrtán pro použití 6mm (slim) cigaretového filtru.


Pak jsem na soustruhu pro ní protočil díru a zalepil jsem ji tam.



Pak jsem přeřezal vnitřní závit v protikusu,



zlehka jsem celou špičku přebrousil, přimořil, vyleštil a navoskoval. Přebrousil jsem a vyleštil i náústek a hotovo.












2 komentáře: