pondělí 19. září 2016

Calabash - repase

Nedávno jsem ulovil na něměckém E-bayi za poměrně slušný peníz dýňovou Calabashku.


Dorazila asi za tři dny.
Že bude v neutěšeném stavu bylo vidět už z fotek prodávajícího. Ale čekalo na mně pár nepříjemných překvapení.
Prvním bylo, že náústek byl k  fajfce přilepený a asi aby to opravdu drželo, tak byla v kanálku špejle.



Samotný náústek je, nebo spíš byl, z nějaké pryskyřice a byl poměrně hodně popraskaný, takže letěl do koše rovnou. Nejhorší bylo dostat zalepený čep z "krčku". Všechny rozlepovací pokusy, včetně nahřívání, selhaly, tak došlo na odvrtávání. Měl jsem docela obavu, aby vrták neuhnul a nevyjel bokem, protože čep byl, jak jsem zjistil, když jsem ho dostal ven, z hliníku. Naštěstí se to povedlo.
Další bylo sundání kovového kroužku, z pod kterého vylézalo lepidlo, ale to šlo nakonec docela dobře, byl totiž přilepený hodně mizerně .
A poslední překvapení byla hlavička. Ta byla také přilepená, naštěstí taky špatně a pak úplně chyběl korkový těsnící kroužek


a hlavně, když jsem jsem ji nakonec vyčistil, tak jsem zjistil, že je zevnitř tak popraskaná, že je v podstatě na vyhození. Kromě toho se mi  při čištění rozpadla na dva kusy. 


Takže co teď. 
Mám ještě jednu Calabashku od Roberta Strambacha, u které meršánová vložka v hlavičce v podstatě skoro nedrží, protože se asi vymačkal korek. Takže jsem se nakonec rozhodl si zakoupit ke Strambachovi vložku novou a spasovat ji tak, aby tam držela a původní hlavičku použít k této dýmce. K mému překvapení, tam pasovala tak, jako kdyby byla originál.
No, takže práce bylo docela dost, ale nic neřešitelného. Vlepil jsem nový korkový kroužek a zabrousil vrchní hranu,


vybrousil a dopasoval nový ebonitový náústek


a pak už jenom ohnout náústek, vyleštit, nasadit meršánovou vložku a hotovo.




Žádné komentáře:

Okomentovat